Friday, 27 April 2012

dosa melambung2

Assalamualaikum~ Emmm kalau korang pernah rase cam korang buat salah cam gile2 salah punya salah yg macam rase berdosa, maksudnya korang mmg pernah buat salah ah tu. sebab rasenya org yg paling kenal diri korang tu korang sendiri korang kot. kot lah entah la. Emmm. Aku teringin nak baca blog Syhamiel. cis Privatekan plak. Hmm, kalau rase cam buat dosa, ingta kat Allah sbb nan ti Allah kn Maha Pengampun. Yang penting jgn buat lagi. Urghh. Rasenya kawan mmg agak penting kot dlm hal2 mcm ni. Ingt tak dulu belajar agama kat sekolah ade tajuk taubat. Kita ade belajar syarat2 taubat? yg aku ingt lagi:
  • jangan ulang lagi dosa2 tu
  • taubat betul2 
  • nyesal gile2
  • baca istighfar bnyk2
  • buat solat taubat
  • ingt kat Allah The Almighty
Rasenya tu je yg aku ingt. Ingat Mirul oi. Kau tu bnyk buat dosa. Pandai2 ah. Jgan buat ag. And sambung gi exercise tu. Kaukena hilang dlm bape kilo ag ntah. Wekkk:p

No comments:

Post a Comment